Organizarea vacanței în Tenerife, de la A la Z

Insulele Canare reprezintă un arhipelag format din opt insule de origine vulcanică, din Oceanul Atlantic. Sunt o alternativă bună la vacanțele exotice îndepărtate, aici vremea fiind plăcută tot timpul anului, iar zborul scurt, de câteva ore.

Insulele Canare sunt următoarele: Fuerteventura, Lanzarote, Gran Canaria, Tenerife, La Gomera, La Palma, El Hierro.

Până acum am fost doar în Tenerife, cea mai mare insulă dintre cele opt. Am stat trei săptămâni, iar mai jos las impresiile mele, precum și câteva sfaturi.

Cum ajungem în Tenerife?

Pentru cei din sud și est: zbor direct cu WizzAir din București.

Pentru cei din vest: zbor direct cu WizzAir din Budapesta.

Noi, cei din centrul țării, putem apela la oricare dintre variantele de mai sus sau puteți face ce am făcut noi. Nefiind presați de timp, am preferat să combinăm Tenerife cu alte orașe.

Am zburat Cluj – Barcelona, cu WizzAir, am stat trei zile în Barcelona, apoi am zburat Barcelona-Tenerife Nord, cu Vueling. La întoarcere, am ales să zburăm Tenerife Sud – Valencia, cu RyanAir. Am stat trei zile în Valencia și apoi am zburat Valencia – Cluj cu WizzAir.

Când să mergem în Tenerife?

Partea cea mai faină este că Tenerife are temperatură plăcută tot anul. În lunile de iarnă, temperatura este ideală, dacă mă întrebați pe mine. Noi am fost în noiembrie-decembrie și am prins între 22 și 25 de grade, iar apa oceanului a fost surprinzător de caldă, mai ales în sud.

Unde să ne cazăm?

Dacă aveți mai mult timp la dispoziție, recomand să combinați sudul cu nordul. Sudul este mult mai turistic, animat, cu viață de noapte, multe baruri, tineret (mai ales vara), pe când nordul este mai autentic, cu plaje mai mici, ascunse. Se spune că vremea în sud poate fi cu câteva grade mai caldă, ceea ce ar putea conta. În cazul nostru, nu s-a adeverit. Sudul este totodată renumit pentru plajele late, amenajate și potrivite pentru copii.

Noi ne-am împărțit vacanța în două, după cum urmează: primele zece zile în Costa Adeje, următoarele zece zile în Puerto de la Cruz.

Costa Adeje: stațiune mare, cu plaje foarte late, cu nisip, șezlonguri, baruri, terenuri de volei, o faleză lungă, plină cu restaurante. Aș putea spune că faleza este mai old-school și puțin kitschoasă pe alocuri, dar nu ne-a deranjat deloc.

Puerto de la Cruz: o bijuterie de oraș, cu arhitectură colonială, o faleză lungă cu terase, magazine. Mi s-a părut totul cu mult mai bun gust decât în sud. Singurul dezavantaj: orașul este construit pe dealuri, iar dacă ai cazare sus, ai ceva de urcat. Plajele sunt mai mici decât în sud, în mare parte plaje negre, vulcanice, în golfulețe.

Tot în sud mai sunt stațiunile Los Cristianos, asemănătoare cu Costa Adeje, și Playa las Americas, renumită mai mult pentru petreceri, baruri și o plajă mare de surf. Alte locuri de luate în calcul pentru cazare: El Medano (cu sporturi de apă) și Los Gigantes.

Cazările noastre

În Costa Adeje am fost trei familii cu copii și am închiriat o casă în Complexul Atlantis. Complexul era dotat cu piscină pentru copii, piscină pentru adulți și un bar-restaurant la piscină.

În Puerto de la Cruz am închiriat un apartament cu chicinetă în complexul Pez Azul. Am avut și piscină, bar la piscină, restaurant. Raportul calitate-preț a fost chiar bun, singurul dezavantaj fiind că hotelul era pe deal și urcam zilnic dealul după ce ne plimbam pe faleză. Pe noi nu ne-a deranjat așa tare, am făcut mai multă mișcare și temperaturile erau prietenoase.

Cum ne deplasăm pe insulă?

Insula este foarte frumoasă și ofertantă, așa că vă recomand să închiriați mașină. Pe oricine ați întreba, vă va recomanda  firma locală Cicar pentru închirieri. Și noi am închiriat tot de la ei și am primit și scaun de copil. Recomand să rezervați o mașină din timp, prețurile cresc multișor pe ultima sută de metri. Puteți găsi mașină chiar și la 20 euro/zi.

Partea bună, față de alte insule, este că în Tenerife, transportul în comun este bine pus la punct. Există autobuze între toate punctele turistice, inclusiv unele care merg pe vulcan și în satul montan Masca.

Compania locală se numește Titsa – mai multe informații găsiți pe site-ul lor oficial (de multe ori nu funcționează, din păcate).

Atracții principale pe insulă

Am menționat mai sus localitățile din partea de sud și Puerto de la Cruz, orașul meu preferat din care vreau să vă mai arăt câteva poze.

Vulcanul El Teide

• cel mai înalt punct din Spania: 3715 m
  • se vede de pe toată insula
  • se poate urca pe vulcan (permis copiilor peste 4 ani), dar este nevoie de rezervare în avans la telecabină. Găsiți mai multe variante de tururi pe site-ul oficial. Noi am ajuns la baza vulcanului fără rezervare, iar singura modalitate de a mai urca era în grup, cu ghid. Eu am rămas cu Alma, iar Spiri a rezervat ultimul loc disponibil într-un tur ghidat.
  • dacă aveți condiție fizică foarte bună și sunteți pasionați de ciclism, puteți urca cu bicicleta până la baza vulcanului

n dreapta, jos, este vederea de pe vulcan

Satul din munte La Masca

• sat cu 90 de locuitori în munte
  • un drum șerpuitor, îngust, abrupt și aglomerat te duce la Masca
  • priveliști care îți taie respirația

Parcul natural Anaga

• recomandat pentru drumeții

Los Gigantes

• stânci gigantice
  • plajă vulcanică
  • un port foarte drăguț cu terase

Santa Cruz de Tenerife

• capitala insulei
  • cel mai mare oraș de pe insulă

La Oratava

• oraș colonial bine conservat
  • atmosferă relaxantă

Siam Park

• parc acvativ situat în Costa Adeje
  • multe atracții pentru cei mici și cei mari

Loro Park

• grădină zoologică cu acvariu
  • show-uri cu animale
  • se pot cumpăra bilete combinate Siam Park – Loro Park. Alocați-vă o zi pentru fiecare dintre ele.
  • din Puerto de la Cruz aveți trenuleț gratuit până la Loro Park

Monkey Park, Jungle Park

• grădini zoologice mai mici
  • în Monkey Park, puteți hrăni maimuțele

Plantații de banane

• se găsesc în mai multe locuri pe insulă
  • puteți lua masa într-un restaurant situat într-o plantație de bananieri

Tururi cu barca la balene și delfini

• tururi cu plecare din mai multe locuri
  • puteți vedea balene pilot, protejate în zonă, și delfini
  • noi am plătit 300 euro pentru o barcă privată cu open bar și sandwichuri, durata de 3 ore. Am plecat din Costa Adeje, dar sunt mai multe locuri de plecare pe insulă.

Mâncare și restaurante

În sudul insulei, am găsit restaurante din bucătăria internațională. Peste tot am mâncat bine și preparatele au fost proaspete. În nordul insulei, mi s-a părut că accentul este pus pe bucătăria locală. Ca garnitură am primit aproape peste tot cartofi canarezi cu sosuri mojo și rojo.

Preparate de încercat:

• pește și fructe de mare
  • stridii și limpets (delicioase)
  • cartofi canarezi
  • churros – aici am dat greș cu niște churros foarte mari și uleioși, deloc cum mi-i imaginam. Dar i-am găsit și pe cei potriviți în parcul de distracții din Puerto de la Cruz.

Prețuri

• Cappucino: 1-2 euro
  • Alimente în supermarket – prețuri asemănătoare cu România

Concluzii

Dacă am fi stat doar în partea de sud a insulei, nu cred că aș fi fost foarte încântată. Dar așa, împărțind sejurul între sud și nord, vizitând și alte locuri de pe insulă, pot spune că Tenerife mi-a rămas în suflet. Îmi amintesc cu drag de plimbările zilnice cu Alma, de mesele noastre în oraș și la cazare, de faleza din Puerto de la Cruz, de vremea perfectă și de calima, norul de nisip din Sahara. Ah, și să nu uit, îmi amintesc și de aceasta caricatură care, chiar dacă nu aduce așa tare a noi, a ajuns înrămată deasupra patului din dormitor.